Mobilní aplikace školy ke stažení ZDE
"Ahoj předškoláci, maminky a tatínci,
v této rubrice jsme pro Vás připravili řadu úkolů pro přípravu do školy.
Najdete je v podsložkách:
Určitě některé z nich vyzkoušejte a kdo chce, může klidně zkusit všechno. Teda, když na to bude mít dost času. Nezapomeneme se totiž podívat do přírody, jak nám rychle rozkvétají keře a stromy, jak švitoří spousta živočichů, jak se objevují mláďata. A také k nám dorazili z teplých krajů čápi. A v krásné přírodě se přece dobře skotačí, sportuje či prochází.
Snad brzy na viděnou, Vaše sovička Patnička."
berte jako inspiraci k práci s jakýmkoliv obrázkem.
Otázky rozvíjející:
A) Zrakové vnímání a paměť:
1. Co má sněhulák v jiné barvě než bílé?
2. Ukaž na obrázku chlapce v zeleném svetru, pána v modrých kalhotách, pána
v modré bundě, chlapce v zelených kalhotách, dívku v modré sukni, hnědého
pejska,…
3. Jaké barvy najdeš na vrbě? Na domě? Na sněhulákovi?
4. Jakou barvu mají ptáci na obrázku?
5. Na obrázku ukaž místo, kam bys ty postavil sněhuláka.
6. Ukaž na obrázku: - dutou vrbu
- chlapečka házejícího sněhovou kouli
- chlapce v ušance stavějícího sněhuláka
- komín na domě
- chlapečka, který upadl
- puk, kluziště
- vločky sněhu
- mrkev
- sáně, lyže
- ohlávku na koníkovi
B) Řeč:
1. Na obrázku pojmenuj ….(dítěti ukazujeme na obrázku, dítě se snaží o správné
pojmenování a výslovnost)
2. Co všechno dělají děti na obrázku?
3. Jak děti sportují?
4. Kdo z dospělých na obrázku chybí?
5. Kdo se veze na saních?
6. Co dělají pejsci na obrázku?
7. Co má sněhulák na hlavě?
8. Dej lidem, psíkům a koníkovi na obrázku jména. Mohl by se nějak jmenovat
sněhulák?
9. Jak jinak řekneš dům, kluci?
10. Co veze pán na saních a k čemu to bude sloužit?
11. Vyber si jednu postavu a popiš, v čem je oblečená?
12. Jakou mají děti na obrázku náladu?
C) Předmatematické dovednosti:
1. Kolik je na obrázku psů, ptáků, dětí, dospělých?
2. Kolik dětí má na nohou brusle?
3. Z kolika koulí je postavený sněhulák? Kolik má knoflíků?
4. Kolik oken je na domečku? V kolika oknech se svítí?
5. Kolik dětí má čepici s bambulí? Kolik dětí má pruhované čepice?
6. Ukaž na obrázku kruh, obdélník, čtverec.
7. Spočítej všechny děti. Všechny dospělé.
8. Kdo je na obrázku nejmenší, největší?
D) Přírodovědné znalosti:
1. Jaké roční období obrázek znázorňuje?
2. Najdeš na obrázku vodu? Pokud ano, v jaké podobě?
3. Umíš pojmenovat některý ze stromů?
4. Jaká zvířata najdeš na obrázku?
5. Z čeho má sněhulák nos?
E) Prostorovou orientaci:
1. Kdo je nad chlapečkem s lyžemi
2. Kdo je vedle sněhuláka?
3. Kdo je před vrbou?
4. Kdo je pod domem?
5. Kdo je na stromě? Co je na domě?
F) Sluchové vnímání:
1. Roztleskej slova na slabiky a urči jejich počet: pes, sáně, led, sníh, lyžař, koník,
stromeček, větvičky, sněhulák, bruslení, domeček, sáňkování, lyžování …
2. Urči počáteční hlásku slova: hokejka, dům, kůň, čepice, šála, boty, vrba …
3. Najdeš na obrázku slova začínající na K, S a V?
4. Jednoslabičné slovo rozlož na hlásky: pes, kůň, led, nos, puk, sníh.
5. Z hlásek slož dvouslabičné slovo: l-y-ž-e, s-v-e-t-r, š-á-l-a, p-t-á-c-i, v-r-b-a,
b-r-u-s-l-e…
Na stránkách níže si můžete stahovat úkoly a materiály pro předškoláky, a připravovat je na nástup do školy.
Jaké zimy v prosinci, taková tepla v červnu.
Na svatého Nikasia se mají dělat knutle, neb jimi vázané obilí nežerou myši.
Svátek má Lýdie
Zásluhou místních občanů Scholastera a rodu Kubínů byla v roce 1891 povolena škola. Obec Lípa se rozhodla pro stavbu a zahájila ji uprostřed obce na pěkném místě s terasovitými zahrádkami. V roce 1892 škola zahájila vzdělávání dětí. Náklad na tehdejší dobu byl značný. Škola o dvou učebnách a bytem pro učitele stála 13 000 zlatých. Vyučování bylo zahájeno prozatím v jedné třídě. 31 let vedl školu řídící učitel František Žíla. Při příležitosti odchodu na odpočinek 28. června 1923 mu bylo uděleno čestné občanství obce Lípa.
Více....Mateřská škola Lípa, okres Zlín,
příspěvková organizace
Lípa č. p. 118, 763 11 Lípa
IČO: 75021145
e-mail: mslipa@seznam.cz
telefon: 577 901 882
mobil: 731 056 873