Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ

HMAT

1. HMATOVÁ ZKOUŠKA

Do látkového neprůhledného pytlíku vložte různé předměty, hračky či přírodniny. Děti poslepu pohmatem poznávají, co je v pytlíku. V poznávání se můžete střídat a počítat si body za uhodnuté předměty.

2. HMATOVÁ STEZKA

Na kartony různých velikostí nalepíme různé materiály (nejlépe přírodniny - šišky, kamínky, ulity, lastury, korky, pecky, písek...; ale může to být cokoliv, co máte doma k dispozici).
Dětem zakryjeme oči (šátek, maska apod.) nebo je jen zavřou, ale nesmí otevírat. Necháme je, aby si stezky postupně ohmatávaly. Ptáme se:
- Jaká je stezka? - dlouhá, krátká, úzká, široká, rovná, zahnutá
- Z jakého je materiálu? - z písku, kamínků...
- Jaké má vlastnosti? - je jemná, hrubá, hladká, studená, hrbolatá...
- Jakou barvu má cesta? - materiál i podkladový karton
Pak děti otevřou oči nebo sundají šátek a pojmenují barvy cest i kartonů.
Po ukončení hry děti sdělují pocity z vnímání poslepu.

Stezka 1stezka 2

 

 

 

 

 

 

stezka 3stezka 4

 

 

 

 

 

 

 

ZRAK

1. PANTOMIMA

Připravte si sadu obrázků zvířátek (doma najdete třeba z pexesa). Na střídačku si hráči losují zvíře, které mají pomocí pantomimy předvést. Povolit můžete drobné zvuky. Po předvedení ostatní hádají, jaké to bylo zvíře. Opět si můžete počítat body například pomocí žetonů nebo ponecháním si obrázku uhodnutého zvířete.